lauantai 20. kesäkuuta 2015

Tiesitkö tätä minusta?

Heippa!

Mä päätin tällä kertaa listata muutamia tapoja sekä muita faktoja itsestäni, sillä oon ainakin itse nauttinut lukiessani muiden bloggaajien samankaltaisia postauksia. Mulla varsinkin on paljon sellaisia pieniä tapoja, joista mulle huomautellaan usein, ja joitakin kummallisia asioita joita teen tai jotka on osa minua.

1. Mä en ikinä juo vesilasia tyhjäksi. Mun on pakko jättää sinne pohjalle pieni määrä vettä, jonka sitten kaadan tiskialtaaseen tai ravintolassa vain jätän. Ja tää koskee siis vain vettä! Mehun tai limsan juon hyvillä mielin kokonaan.

2. Mulla on lisäksi useita pieniä syömiseen liittyviä tapoja, kuten se, että leivästä syödään aina ensin reunat, mandariinia kuoriessa kuoren pitää pysyä yhtenä kappaleena... Mä en myöskään pysty syömään ruokaa joka on sekoittunut toisiinsa. Esimerkiksi se, että söisin salaatinlehden joka on osunut kastikkeeseen, ällöttää mua ihan hirveästi.

3. Siitä asti kun mä opin napsuttamaan sormiani, mulle on tullut siitä tapa. Tosi usein huomaan tekeväni sitä liikettä automaattisesti, ja tiedän että se ärsyttää tosi monia. Mä en edes vain huomaa tekeväni sitä niin että voisin puuttua asiaan!


4. Mä käyn tosi usein esimerkiksi jääkaapilla ihan vain katsomassa sinne sisälle, eikä mun tarkoitus ole ottaa mitään. Voin tehdä tätä puolen tunnin välein, ja äitiä huvittaa se tapa. Epäilen että sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että yritän pitää napostelun nykyään kurissa ja tää jääkaapille kurkkiminen on mun tapa korvata sitä itse syömistä.

5. Mä oon itseasiassa kuullut että aika monet tekee tätä, mutta päätin listata sen silti! Mä kuuntelen melkein koko ajan musiikkia, bussissa ja ihan vain kävellessäni kaupungilla, ja kuvittelen usein olevani musiikkivideossa. Esimerkiksi balladin soidessa voin katsoa surullisesti ikkunasta ulos tai tanssibiisin aikana kävelen itsevarmasti.

6. Mä lotraan ihan hirveästi vettä aina suihkussa käydessäni. Voin viettää suihkussa puolikin tuntia, vaikka itse peseytymiseen menee vain murto-osa siitä ajasta minkä mä vietän veden alla.


7. Mä en pysty nukkumaan ilman sukkia! Monet sanoo usein, että eivät pysty nukkumaan sukat jalassa, mutta mun on aina pakko vetää sukat jalkaan nukkumaan mennessä. En muutenkaan pidä ilman sukkia olemisesta.

8. Mä pelkään tosi monia asioita. Pimeää, käärmeitä, ötökäitä, ilotulituksia, lintuja, lehmiä...Esimerkiksi pimeän pelon takia mä nukun edelleen yövalon kanssa. Mulla on jotenkin niin vilkas mielikuvitus, että täysin pimeä huone ahdistaa mua ihan suunnattomasti.

9. Aika monet varmastikin puhuvat ääneen yksin ollessaan, ja mä teen sitä samaa. Mutta en ole kyllä kuullut muista jotka puhuvat yksikseen englanniksi! Mä kehittelen usein päässäni elokuvamaisia kohtauksia joita sitten luen yksikseni.


10. Mä olen lakto-ovovegetaristi. En ole tainnut tätä missään mainita, ja se onkin suhteellisen uusi juttu.

11. Mä rakastan kirjoittamista ja se on ollut mulle aina helppoa, mutta vasta hetki sitten mä oon ruvennut kirjoittamaan myös runoja ja rakastunut siihen. En mä mikään kovin hyvä vielä ole, mutta se on paljon helpompi tapa purkaa ajatuksiaan kuin esim. novellin kirjoittaminen!

12. Mä en koskaan tunne oikeasti nälkää. Mä syön aina silloin, kun mä tiedän että kuuluisi syödä, mutta nälkä mulle ei tule koskaan. Joskus ollessani yksin viikonlopun aikana, mä en syönyt kahteen päivään mitään, ainoastaan join, eikä mulle tullut missään vaiheessa nälkä.


Siinä osa niistä kummallisuuksista, jotka on osa mua! Näitä oli yllättävän vaikea keksiä, kun niitä alkoi oikein miettimään, mutta oon kerännyt näitä jo hetken aikaa puhelimen muistioon ja kokosin yhteen.

Postauksen täytekuvina toimii muutama räpsy mitä käytiin ottamassa pikkuveljen kanssa kun oli nätti keli.

Mitä kummallisia tapoja teillä on?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti