perjantai 8. elokuuta 2014

BACK TO SCHOOL

Hellurei! Suurimmalla osalla joka tätä postausta lukee on varmaan koulut jo alkaneet, ja niin alkoi mullakin tänään. Musta itestä tuntuu ainakin kivalta palata kouluun, kun näkee niitä tuttuja naamoja joita ei ehtinyt kesäloman aikana nähdä ja tietenkin myös tapaa uusia ihmisiä. Ja kuulumpas nyt siihen "isojen pahojen ysien" joukkoon :D 

Koulussa ei oikeastaan ehditty vielä mitään, kun kolme ensimmäistä tuntia oltiin luokanvalvojan luokassa kertaamassa perusasioita. Oli meillä sen jälkeen käsityötä jossa ruvettiin suunnittelemaan tilkkutäkkityötä, sekä englantia jossa vaihdettiin kuulumisia ja täytettiin yksi moniste. Viimeisellä tunnilla sitten kirkkoon. Ensi viikolla aletaankin sitten opiskella jo vähän enemmän, ja mä saankin ruveta panostamaan tosissani kouluun jos haluan korottaa keskiarvoni yli kahdeksan ja puolen.

Koulusta inspiroituneena meninkin sitten pitkästä aikaa seikkailemaan Polyvoren sivuille ja kokosin muutaman kollaasin. Tässä ne tulee:

Meidn koulunalku sujui vähän sateisissa ja muutenkin vilpoisissa tunnelmissa, kun aamusta asti tuuli kylmästi ja iltapäivällä linja-autoa odotellessa taivas oikein repesi ja alkoi sataa kaatamalla. Siksi heti ensimmäinen asu on soveltuva, ei nyt välttämättä kaatosateeseen mutta pieneen sateeseen. 

Koko asun mä rakensin tuon pitkähihaisen ympärille. Tykkään pitkähihaisista paidoista nykyään paljon enemmän kuin huppareista, ja toi pilvikuvio on mun mielestä tosi söpö. Nahkareppu on kaikissa asuissa sama, sillä samankaltainen on myös mun oikea koulureppu. Mustan hameen mä valitsin ihan sen takia, että mä tunnen oloni nykyään itsevarmemmaksi hameissa ja pidänkin niitä paljn mieluummin kuin esim. farkkuja. 

Pieniä asusteita onkin sitten tuo kaulakoru, sateenvarjo, pipo ja kynsilakka. Mä tykkään pitää pipoja jos on vähääkään viileämpi ja varsinkin jos on luvattu sateista, sillä mun hiukset menee kastuessaan aina ihan pörröön ja ne pystyisi sitten piilottamaan pipon alle näppärästi. Ja koska tää asu näytti muuten tosi yksitoikkoiselta, mä lisäsin mukaan sinisen kynsilakan ja kaulakorun edes vähän väriä tuomaan.

Tää asu on koottu suurimmaksi osaksi punaisen teeman, varsinkin tuon hameen ympärille. Mä nimittäin maanantaina saan itselleni ihanan, punaisen hameen, ja rupesin miettimään mitä kaikkea sen kanssa voikaan pitää. Tollaset sugar skull -kuvioiset vaatteet on myös tosi paljon mun mieleen, sillä tykkään koko kuviosta tosi paljon! 

Mustat tennarit taas on mun luottokengät melkein asun kuin asun kanssa, ja siksi ne päätyi tähänkin. Pienet asusteet kuten huulipuna, kukkaseppele, kynsilakka ja kuulokkeet päätyivät tähän kollasiin melkein pelkästään värin takia - tosin kaikki on mulla kyllä ostoslistallakin vähän eri väreissä.

Noniin, kyllähän mä löydän sellaisia housuja joista pidän! Tosin housuista mun mieleen on nykyän enemmänkin tollaset löysät ja rennot ennemmin kuin tiukat farkut. Mä tykkään myös kukkakuosista ihan älyttömästi melkein missä tahansa vaatteissa. 

Toppi on tässä perustoppi tummansinisessä värissä, hankintalistalla sekin. Mulla kun on tosi vähän yksivärisiä toppeja. Lisäksi mä valkkasin tähän myös farkkutakin vähän syksyisemmille säille, ja farkkutakin kaveriksi samaa kuosia olevat kengät. Mulla on myös farkkutakki ollut yksi pitkäaikainen haave, vaikka en oo vielä edes ihan varma tykkäänkö vai en. Se on tosi käytännöllinen, ja suurin osa farkkutakeista on nättejäkin, mutta oon käyttänyt sellaista viimeksi ehkä ala-asteella ja nyt sen käyttö voisi tuntua vähän hassulta.

Okei, ja sitten täältä löytyy vielä kaksi sellaista vaatekappaleista joista oon tän postauksen aikana sanonut etten niinkään välitä. Musta, vetoketjuton huppari on kuitenkin sellanen jollasen tarvitsisin ja joka olis tosi kätevä moneen asuun. Samoin Conversen hupparista oon haaveillut. Toiset on nuo farkut. Mä en tosiaankaan perusta enään niin paljon tiukoista farkuista, mutta tuollaiset vähän väljemmät farkut on mun mieleen. 

Kultaiset asusteet ja korut mätsäs mun mielestä myös tosi kivasti tähän, ja niitä onkin aika mukavasti. Mutta mikäs siinä, mä tykkään pitää kultaisia koruja usein paljon enemmän kuin hopeisia. Noi sormukset varsinkin, sekä tuo iso kaulakoru on sellaisia mitkä on kans ollut mun "must have"-listalla jo kauan. Lisäksi rannekellonkin hankintaa oon suunnitellut, mutta ehkä sen ei kuitenkaan tarvitsi olla kuvanmukainen Michael Korsin 230€ kello... :D

♦ ♦ ♦

Tämmöstä. Itseasiassa suurin osa noista vaatteista on mun hankintalistalla, ja ehkä ne alkaa pikkuhiljaa mulle kertymäänkin nyt kun rippilahjarahoista on käytettävissä vielä noin 800€...

Sanokaa oliko mikään näistä vaatekappaleista sellainen jota voisitte huolia omaan vaatekaappiin vai eivätkö ne ole sun tyyliä? Lisäksi otan mielelläni vastaan kaikki ideat siitä, millaisia postauksia te haluaisitte että mä toteutan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti